Puerto Viejo Caribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Puerto Viejo Caribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo Caribische kust

Door: Ilse Jana Bert

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

07 Augustus 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

04.08.2014 (dag 6)
Vandaag een beetje gerelaxt aan het zwembad, het was heel erg warm, waardoor wij na 2 uur weer weggingen. In het park van het hotel zagen wij een leguaan, kikkers, salamanders, een luiaard in een boom, een hoop mooie vogels enz. Ook heel veel prachtige bomen, planten en bloemen. Na de lunch, hebben we wat rond gereden om iets van de omgeving te zien en ’s avonds hebben we door het dorp gelopen, wat heel gezellig was. Het is hier net Jamaica, reggae music, dreadlocks en wietdampen, cool man….
05.08.2014 (dag 7)
’s morgens lig je in bed en dan hoor zoveel verschillende geluiden en dan probeer je te raden welk diersoort dat is. Dit is mooi en rustgevend. Na het ontbijt zijn we wezen snorkelen. Eerst een half uur met de auto en dan met een open bootje de zee op. Gelukkig was het een beetje bewolkt, anders werden we kreeften door het snorkelen. Na een 15 minuten hadden we onze eerste stop. Voor Jana was dit de 1ste keer, waardoor Bert ons ging uitleggen hoe het moest. Helaas was het water een beetje troebel en hierdoor zagen wij niet zo veel vissen en koraal. Na een klein uurtje gingen we verder voor een 2e stop, nou dit was geweldig. Het koraal lag 2 meter onder ons en vaker ook nog minder als 1 meter, heel veel verschillende soorten koraal en niet vergeten wat een mooie vissen en ook nog heel veel bij elkaar. Het was geweldig. Na een fruitstop gingen we weer terug. Daarna nog 2 uurtjes op het strand gewandeld en gelegen, gekeken naar de surfers, die een poging deden om van die hoge golven te winnen.