Rincon da Viejo - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Rincon da Viejo - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Rincon da Viejo

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

15 Augustus 2014 | Costa Rica, Nicoya

13.08.2014 (DAG 15)
Vroeg op stap naar Rincon da Viejo ,dit is een natuurpark. Wij hebben eerst 20 km gereden, het was al 33 graden om 09.00 uur ’s morgens. Toen wij bij het park aankwamen, stond er een flinke wind, gelukkig, want anders was het veel te warm om te lopen. Wij hebben 2, 5 uur gelopen in dit prachtige park met hele aparte bomen en nog werkende kraters. Wij hebben heel veel leguanen gezien van verschillende kleur en grootte.
Het bleef warm en zo zijn wij in het zwembad van het hotel gaan zwemmen. ‘Avonds na het eten hebben wij onder het genot van een biertje, cola en een pina colada, enkele spelletjes skipo gespeeld.

14.08.2014 (dag 15)
Vandaag een lange reis van 200 km, dus dan maar weer vroeg op stap, want we weten niet hoe de wegen hier zijn. We gaan naar de pacific coast (grote oceaan). Volgens de reisbescheiden zouden wij na 2 uur rijden met de veerboot oversteken. Bert heeft eerst goed op de kaart gekeken en zag dat dit niet nodig was. De wegen waren goed tot de laatste 50 km, toen kregen wij weer een gratis massage en werden doorelkaar geschud. Een keer aangekomen in ons hotel, in Tango Mar in Tamor. Dit hotel wordt gerund door een Belgische vrouw uit Brugge. Toen wij hier aankwamen, stonden wij echt te kijken hoe mooi het hier is. Wij hebben een kamer met oceanvieuw, hier is een golfbaan, manege, tennisbanen, zwembaden en een privestrand en je kunt op dit grondstuk nog enkele km’s lopen.
Na de koffers leeggemaakt te hebben, want de hele vakantie hebben wij alleen maar uit het koffer geleefd, zijn wij nog effe naar het strand geweest en nog gewandeld over het grondstuk.

• 15 Augustus 2014 - 23:30

Ria Deem:

Hallo Bert, Ilse en Jana
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Het lijkt mij een prachtig land met alle dieren en de prachtige natuur. Nog heel veel plezier!