Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

28 Juli 2016 | Namibië, Waterberg

Dag 3: donderdag 28 juli.
Om 7 uur ging helaas al de wekker. We werden namelijk om half 9 opgehaald en naar onze camper gebracht. We moesten nog een beetje wennen aan de snelheid van werken van de Afrikanen. Ze doen namelijk alles polle polle. Na dik 2 uur wachten (we hadden dus gewoon uit kunnen slapen na zo een lange reis…) kwamen we eindelijk aan de beurt. We moesten alle formulieren invullen, camper nakijken en alles inruimen. We hebben weer te veel bij ons. Het was proppen maar het is uiteindelijk gelukt. Ook hadden we ons verkeerd ingesteld op het weer. Het is hier winter.. wij lopen met de korte broek en alle Namibiërs met de sjaal en de winterjas! Zodra de zon opkomt, wordt het gelukkig wel meteen bloedje heet.

Aangekomen in de Spar van Windhoek, deden we onze boodschappen van de eerste dagen. We moesten er nog erg aan wennen dat we een bekende taal om ons heen hoorden (het Zuid-Afrikaans).
We moesten ongeveer 300 km rijden naar onze eerste camping in Waterberg. Bert ging een versnelling hoger, omdat we te lang in de Spar hadden rond gedwarreld en hij niet in het donker op de onverharde wegen wilde rijden. Dit was niet zo een goed plan… We werden aangehouden door de politie die de snelheid met een laser gun gemeten had op 132 km waar je 120 mag. Ons eerste cadeau was al binnen… 1500 Namibische dollar(100 euro) boete. Helaas moesten we alsnog 15 km op een niet geasfalteerde, hele slechte weg in het donker rijden. Gelukkig kwamen we nog op tijd aan, voordat de gate dichtging.