Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

26 Juli 2016 | Namibië, Windhoek

Hallo lieve lezers,

Sorry sorry sorry! Na al 1,5 week op vakantie te zijn, kunnen we nu pas, door het internetgebrek, voor het eerst verslagen online zetten.

Dag 1 en 2: dinsdag 26 juli en woensdag 27 juli.
Na een goede reis naar Frankfurt, kwamen we na 3 uur aan op het vliegveld. Alles liep op rolletjes. Na 10,5 uur vliegen kwamen we op het vliegveld in Johannesburg aan. De verjaardag van Ilse konden we helaas niet goed vieren. We hadden namelijk een stop-over van 5 uur. Op zoek naar een cadeautje, kwamen we uit bij een diamantshop. Dit was ons een beetje te duur. Na het bewonderen van ringen rond de 7000 euro, kwam de verkoopster naar ons toe met een witgouden ring met een joekel van een steen erop. Deze bevatte een 10 karaats diamant en kostte ‘maar’ 730.000 euro. Jana moest hem omdoen, maar het was voor die minuut die ze hem om had, al veel te zwaar en te groot. Bert verbaasde zich erover dat ze met zo een dure ring zo rondliepen op het vliegveld en hem mensen om lieten doen, waarop de verkoopster zei; “Waar wil je ermee naartoe dan? Op het vliegveld kom je er toch niet mee weg en kapot gaat hij niet.”
Na een kleine vertraging vlogen we om 13.30 uur naar windhoek.

Eenmaal geland, werden we afgehaald door onze taxi. Op weg naar ons hotel, keken we onze ogen al uit naar de kleine wrattenzwijntjes, tientallen loopvogels en bavianen. Na een wijntje en een biertje bij de kachel gingen we lekker opgewarmd ons nestje in. Na zonsondergang wordt het heel snel erg koud.