Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

29 Juli 2016 | Namibië, Waterberg

Dag 4: vrijdag 29 juli.

Wat hebben we het vannacht koud gehad. Wij lagen met onze zomerpyjama’s te bibberen in bed. De nachten, vroeg in de ochtend en de avonden zijn koud, rond 6/7 graden en rond de middag kunnen we gelukkig onze zomerkleren aantrekken, dus toch niet voor niks meegenomen. Na het ontbijt hebben we een beetje op de camping rondgekeken en een gamedrive voor de namiddag geboekt. Op de camping waren veel brutale bavianen, die de prullenbakken omgooiden op zoek naar eten. Daarna zijn wij naar een uitkijkpunt gewandeld, nou ja wat men wandelen noemen kan. Het was over grote, dikke rotsen klimmen, wat een dik uur duurde. Eenmaal aangekomen op het uitkijkpunt moesten we dezelfde weg weer terug en dat met die pijnlijke knieën van Ilse en Bert. We zijn letterlijk achterstevoren op handen en voeten naar beneden gekropen. Het was ondanks alles een mooie tour. Eenmaal aangekomen bij de camper hebben een kleinigheid gegeten.

14.50 uur kwamen wij bij de receptie aan waar onze gamedrive begon. Toen bleek er al een grote groep Italianen en Duitsers te staan. Helaas konden wij niet samen zitten en ging Ilse voren naast een Italiaanse vrouw zitten die constant in slaap viel. Na een half uur rijden kwamen wij in het park aan. Tijdens deze rit van 2,5 uur hebben we verschillende dieren gezien, zoals Koedoes, dik diks (kleine hertjes), rode hartenbeest, elanden, giraffen en bij een “waterhole” een hele kudde buffels. Ook zagen we veel soorten en mooie vogels. Bij de terugreis werd het al donker en koud, maar gelukkig deelden ze dikke poncho’s uit. Eenmaal terug bij de camping konden we koken en vroeg naar bed.