Namibie - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibie - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

11 Augustus 2016 | Namibië, Lüderitz

Dag17, donderdag 11 augustus.

Met slaperige ogen zaten we om 06.30 in de auto. Het eerste stuk van 400 km van de totaal 525 km waren alleen maar niet geasfalteerde wegen. Plots na een dik uur rijden merkte Bert dat de camper trilde en dat was al te laat,” pang “hoorden we en jawel een klapband. Gelukkig gingen we niet slingeren. Na 20 minuten konden we weer verder gaan, van de band was niet meer veel over. Hopelijk geen 2e lekke band want dan hadden we echt een probleem. We hadden nog 200 km gereden voordat we het plaatsje Helmeringhausen tegenkwamen, met ongeveer 25 inwoners.
Bij een klein hotelletje met restaurant hadden we een kleinigheid gegeten. Terwijl Jana en Ilse zich tegoed deden aan een lekker stuk Duitse, warme appeltaart ging Bert voor een nieuwe band zorgen.
Om 14.00 uur kwamen in Luderitz aan. Onze camping “Shark Island Camp” lag erg mooi aan zee maar voor de rest was er niets.
Door het Duits aandoend stadje gewandeld, gegeten en ingekocht bij de Spar. Daarna op de camping de zonsondergang in zee bekeken. Helaas weer geen Wifi……..