Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

09 Augustus 2016 | Namibië, Swakopmund

Dag 15, dinsdag 9 augustus.

Vroeg vertrokken. We moesten van de camping tot aan de gate 11 km rijden over een hobbelige en smalle weg. Deze weg was weer verschrikkelijk, wasbord, op en neer rijden, stoffig. Af en toe zag je dieren lopen en helaas zagen we een dode kudu naast de weg liggen. Rond 10.00 uur kwamen we bij Oases camping Sossusvlei aan. Op de parkeerplaats hebben we in de camper ontbeten en zijn toen het national park Sossusvlei ingereden. We moesten nog 60 km rijden, maar gelukkig was deze weg wel geasfalteerd. 85 % van alle wegen in Namibië zijn stofwegen. Wat we hier zagen was ongelofelijk, zo’n mooie hoge, verschillende in de kleur bruin tot oranje hoge duinen. 1 duin hebben we beklommen, 1 pas vooruit en 3 achteruit, je glijdt iedere keer naar achter. Maar het was veel te warm rond middaguur, 35 graden. Toen we vanochtend uit Naukluft vertrokken was het 6 graden. Morgen willen we nog een keer terug komen om sunrise (zonsopgang) te zien. Eenmaal terug op de camping hebben we geprobeerd om Skip-Bo te spelen, maar dat was geen goed plan, want iedere keer als er een windvlaag kwam vlogen de kaarten ons langs de oren.