Namibië - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

02 Augustus 2016 | Namibië, Okaukuejo

Dag 8: dinsdag 2 augustus.

Vroeg in de ochtend terug naar de waterhole, maar nu niks interessants gezien, alleen springbokken en koedoes. Terug bij de camper alles opruimen en afbreken van het bed, gingen we naar onze 3e camping in het Etosha park: Oukakuejo Camp. Onderweg moesten we stoppen voor minstens 100 zebra’s die de weg voor onze camper overstaken, dit duurde een hele tijd. Verder zagen we olifanten, giraffen, struisvogels en teveel om op te noemen. Nu moesten we weer ongeveer 70 km rijden naar onze camping. De campings zijn heel netjes, waar we ons steeds over verwonderen. Op deze camping heb je ook superluxe chalets. Voor vandaag wilden we niet meer met de camper over deze stoffige wasbordwegen rijden. Gelukkig hebben ze hier ook de Europese aansluiting en hebben we weer 220 V. Met onze E-readers gingen we een hele middag bij de waterhole zitten. 30 olifanten kwamen in een rij achterelkaar aan. Ze gingen naar de pool om te douchen en te drinken. Het was schitterend om te zien. Na de douche gingen ze weer achterelkaar weg. In de tussentijd kwamen er weer giraffen, springbokken en nog veel meer dieren drinken. Wij hadden hier een mooie tijd. Toen kwamen er 4 olifanten en 2 mannetjes die wilden laten zien wie het sterkste was. Na een tijdje gingen de 2 olifantenkoeien met een stier weg. De andere stier bleef alleen achter. Hij bleef minstens 2 uur staan treuren en bleef stokstijf staan. Hij deed helemaal niks, niet drinken en niet douchen. Na een hele tijd kwamen weer een hele kudde olifanten aan en liepen naar de eenzame olifant. Iedereen liep naar hem toe en maakte een kring om hem heen, heel dicht bij elkaar, rug tegen rug. We dachten dat ze hem kwamen halen, maar helaas, hij werd verdreven uit de groep en liep met het hoofd naar beneden weg. Om de dieren te observeren is echt een leuke ervaring, maar zielig vonden we het wel. ’s Avonds zijn wij nog een keer teruggegaan en zagen weer een aantal olifanten en giraffes.