Namibië - Reisverslag uit Halali, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Halali, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

01 Augustus 2016 | Namibië, Halali

Dag 7: maandag 1 augustus

Na het ontbijt en alles opgeruimd te hebben, moesten we alle spullen vastzetten en in kastjes doen, want we moesten weer over d-wegen rijden. We zijn via een aantal “detours” naar onze 2e camping in Etosha NP: Halali gereden. Onderweg zagen we weer veel wild. Bert, onze Freek Vonk, zag in de verte een leeuw. Zij (het was een leeuwin) liep in onze richting, dus snel het raam open, foto’s schieten en filmpjes maken. Jana werd een beetje bang toen de leeuw tot op ca 10 meter naderde en sloot het raam. Dit was nummer 3 van de big 5.
Aangekomen op de camping: Een mooi plekje zoeken, alles uitruimen, zoals campingstoelen en tafel, elektrische kabel met een verloop kabel van caravan stekker naar Afrikaanse aansluiting. Dit doet Bert iedere keer, maar dit keer kwam hij overstuur de camper binnen en zei dat hij een de verloopkabel mistte. Hij dacht dat hij dit in de vroege uren bij de vorige camping goed had opgeruimd, maar helaas, 1 aansluiting missen we. Gelukkig hebben ze op Halali campsite beide aansluitmogelijkheden, dus we hebben hier gelukkig geen problemen met elektriciteit.
Na de lunch gingen we weer een drive maken en zagen weer heel veel wilde dieren.
Terug op de camping gingen we naar een water hole van deze camping, je zit dan ongeveer 30 meter van die waterhole af, achter een muurtje, met schrikdraad. Hier zagen we een neushoorn en een hele kudde olifanten die zich gingen douchen. Wat was dat leuk om te zien! Je kunt er uren naar kijken en we hebben nummer 4 van de big 5 gezien. We bleven hier een tijdje kijken tot na zonsondergang en gingen terug naar de camper. Na een mooie indrukwekkende dag gingen we weer vroeg naar bed.