Namibië - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Namibië - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

31 Juli 2016 | Namibië, Namutoni

Dag 6: zondag 31 juli

Vandaag weer vroeg op, want we moeten nu ongeveer 250 km rijden richting Etosha National park. Onderweg hebben we ontbeten, wat wel gemakkelijk is als je je eigen huis bij je hebt. De wegen naar Etosha waren goed. Maar eenmaal in het park begonnen de hobbelige wegen, waardoor alles in ons huisje rammelt en alles onder de stof zit. Gelukkig zagen we als afleiding wel weer een aantal giraffes en ander wild.

Eenmaal op de camping Namutoni gingen we een plekje zoeken, kortbij de douches, toiletten en keuken. Alles wordt hier altijd netjes bijgehouden, alleen jammer dat de mensen het vies achterlaten. ’s Middags hebben we een gamedrive gedaan met onze camper, wat erg indrukwekkend was. Wij willen graag de Big 5 zien: olifant, buffel, neushoorn, leeuw en luipaard. Buffels en olifanten hebben we al gezien, maar de rest jammer genoeg nog niet. Wel zagen wij heel veel zebra’s, struisvogels, giraffen, springbokken, koedoes, gemsbokken, elanden en veel verschillende soorten vogels. Terug op de camping gingen we naar de waterhole voor zonsondergang, maar helaas kwamen er alleen een grote uil, een vos en enkele springbokjes. Na het eten nog een keer geprobeerd, maar helaas. Weer vroeg naar bed, want tot onze grote verbazing ben je na een gamedrive uitgeput.