Laatste dagen - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Nicoya, Costa Rica van Ilse, Bert en Jana Boumans - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse, Bert en Jana

21 Augustus 2014 | Costa Rica, Nicoya

15 t/m 20.08 2014
Onze laatste dagen van de vakantie zijn aangebroken, wij hebben nu een beetje relax vakantie, want wij zijn in ons hotel Tango Mar in Tambor.
Vandaag een sportieve dag, Bert en Jana tennissen en ik (Ilse) ging fitnessen. Toen nog eens geprobeerd te tennissen, na 12 jaar.
Na de lunch naar Montezuma Beach gereden over een hobbelige weg met haar gaten en keien. Montezuma bleek een hippiedorpje met veel souvenirkraampjes met zelfgemaakte sieraden.

Een dag zijn wij in Wild Refuge Curu geweest. Wij hadden eerst gedacht, dat het een soort dierentuin was, maar integendeel, het was een jungle en mangrove. Wij zagen echt veel dieren zoals, diverse apensoorten, neusapen, herten, leguanen, krabben en nog veel meer. Het was een warme dag, de nacht ervoor was er weer een hevig onweer met heel harde donderslagen, alsof er oorlog was. Door de hevige regen was het erg moerassig in het park. Wij hebben er 4 uur gelopen.
Eenmaal terug in het hotel zijn wij in naar het zwembad gegaan, maar eerst wilde Jana in de zee. Dit was niet zo’n succes, want de golven waren heel hevig. Wij stonden aan het begin, maar werden al snel meegetrokken of omvergeduwd. Bert vond het geweldig, hij liep de zee in en eenmaal door de golven heen lag hij lekker in het water. Hij kwam Jana halen en zij liep mee, de golven vlogen over haar heen, eerst vond ze het leuk, maar opeens kwam er een hele grote golf en duwde Jana omver. Opeens vond zij de oceaan niet meer leuk, dan maar het zwembad in.
’s Avonds lekker gegeten in het hotel.

De volgende dag hebben wij het resort, dat erg groot blijkt te zijn, verkend. Hier is oa een mooie waterval die rechtstreeks in zee uitkomt. Hiervan bestaan er op de wereld, naar het schijnt, maar 7 stuks. Later op de dag was er wat opwinding op het strand en aan het zwembad. Er bleken humbackwhales niet zo ver van de kust, aanwezig te zijn. Deze dieren kon je helemaal uit het water zien springen.

De laatste dag. Na het laatste uitgebreide ontbijt in het prachtige Tango Mar, naar ons laatste hotel “fam Trapp” gereden. Eerst moesten we via een veerboot de oversteek maken van het schiereiland Nicoya naar het vaste land. De autoreis verliep een beetje moeizaam, hevige onweersbuien, files door een auto-ongeluk en rotsblokken die door bulldozers van de weg verwijderd werden, zorgden dat we pas om 15.30 uur in het hotel, vlak bij het vliegveld, aankwamen. Nog net tijd genoeg om een fabriek met winkel waar souvenirs e.d. uit hout met de hand gemaakt werden te bezoeken. Hier leuke spullen gekocht. Na een korte nacht stond om 3.15 uur de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Om 06.00 uur 19-08, vlogen we via Miami naar Düsseldorf waar we 20-08 om 7.00 uur aankwamen.